The globe-trotter’s favourite sunscreen: Chanel UV Essentiel

If your lifestyle does not give you a break and, even in summer, you have to travel from city to city, the Chanel UV Essentiel always comes in handy. Enclosed in a small and compact packaging it lends itself to be taken anywhere and its formulation defends against urban pollution and free radicals, protects from photo-aging and hyper pigmentation and is available with three protection factors (SPF 20 SPF 30 and SPF 50) that meet every needs. 

Perfect as a makeup base, it moisturizes the skin with an impalpable and transparent veil and resists heat and humidity. Furthermore, if used as a daily treatment, Chanel UV Essentiel promises a more even complexion and glowing skin. I just love it, nothing more, nothing less.


Se il vostro stile di vita non vi da tregua e vi porta a viaggiare di città in città anche d’estate, non potete far altro che tenere alla mano la protezione solare UV Essentiel di Chanel. Racchiusa in un packaging piccolo e compatto si presta, difatti ad essere portata ovunque. La sua formulazione anti UVA, UVB e anti radicali liberi difende dall’inquinamento urbano, protegge efficacemente dal foto invecchiamento e dall’iper pigmentazione e si declina in tre fattori di protezione (SPF 20, SPF 30 e SPF 50) che soddisfano ogni esigenza. Perfetta come base trucco, idrata la pelle con un velo impalpabile e trasparente e resiste a calore e umidità. Un vero e proprio jolly che se usato come trattamento quotidiano promette un colorito più uniforme e una pelle più luminosa. Come dire, cavallo che vince non si cambia (neanche durante l’estate).