Beautique

View Original

Bye Bye Fatigue!

Bobbi Brown Shimmer Wash Eye Shadow in Champagne

Never take for granted the power of a small amount of pearly eyeshadow placed in the inner corners of your eyes. It is a little trick that I've been using since forever to counter the look of fatigue.

Adding a shimmery highlight is a truly transformative detail that creates a bright, open and youthful appearance, perfect for day or night.

The best way to get this look is by using a shimmery texture (I used Bobbi Brown Shimmer Wash Eye Shadow in Champagne) and applying it with your fingers in the inner corner of your eyes. If you prefer a bolder effect, you can try using a gel-like texture like Chanel's Illusion D'Ombre in Convoitise, a light gold that really brighten your gaze. But, if you want something edgier for a night out you can try using colors. Please avoid the loud ones, especially bright pink and the purples, they will make you look some kind of ill! 

Try and see! 

 

Chanel Illusion D'Ombre in Convoitise

....................................................................................

Mai, dico mai, dare per scontato il potere di un tocco di ombretto iridescente applicato negli angoli interni degli occhi, è un dettaglio che apre e ringiovanisce lo sguardo, sconfiggendo l’aspetto stanco di certe lunghe giornate. 

Il modo migliore per aggiungere un punto luce sconfiggi-fatica è usare un ombretto dalla texture brillante e applicarlo sia con le dita se siete di fretta, sia con un pennello per un risultato più preciso.  È un trucco che uso oramai da sempre e posso assicurare che funziona. Per il giorno preferisco l’Eye Shadow Shimmer Wash nella sfumatura Champagne di Bobbi Brown se sono più stanca o il Phyto-Ombre Eclat Vanilla di Sisley se sono più riposata. La sera mi piace brillare di più e allora gioco a modulare l’Illusion D’Ombre in Convoitise di Chanel che, grazie alla consistenza cremosa è super versatile. Se invece volete osare potete anche usare degli ombretti colorati, evitate però i toni forti dei viola e dei rosa rischiano di farvi sembrare malaticce.

Provare per credere!